Schoolgids

2.
5

Klachten afhandeling

Het Jan van Brabant College is onderdeel van Onderwijsgroep Oost-Brabant. Er is door Onderwijsgroep Oost-Brabant een officiële klachtenprocedure vastgelegd. De klachtenprocedure gaat ervan uit dat eerst geprobeerd wordt met betrokkenen het probleem op te lossen. Bijvoorbeeld met de docent of met de coach. Als dat niet lukt, dient het conflict voorgelegd te worden aan de leidinggevende. Dat zal de adjunct-directeur of de teamleider OOP zijn.

Mocht het probleem niet naar tevredenheid zijn opgelost, dan wordt de klacht voorgelegd aan de directeur van de school. Biedt dit geen oplossing, dan wordt doorverwezen naar de bestuurder (het bevoegd gezag) van Onderwijsgroep Oost-Brabant. Er is een klachtencommissie voor alle scholen van het bevoegd gezag, die de klacht onderzoekt en het bevoegd gezag hierover adviseert. De commissie neemt een klacht als regel pas in behandeling nadat de klachtafhandeling op schoolniveau is doorlopen. Het bevoegd gezag heeft zijn scholen aangesloten bij de onafhankelijke landelijke klachtencommissie (LKC): www.onderwijsgeschillen.nl.De vertrouwenspersonen in school kunnen u eventueel begeleiden bij het bespreekbaar maken van een klacht. U kunt de klachtenregeling terugvinden op onze website www.onderwijsgroepoostbrabant.nl.

 

Bijgewerkt op: 7 juli 2025